W ramach projektu „Droga do zatrudnienia po węglu” Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wraz z DGA S.A. zorganizowały 23 października konferencję „Przyszłość czeka na odkrycie”, która okazała się frekwencyjnym sukcesem. Aula Akademii Nauk Stosowanych w Koninie zapełniła się niemal po brzegi, przyciągając 280 uczestników: zarówno młodszych odbiorców, jak i wielkopolskie firmy.
Konferencja „Przyszłość czeka na odkrycie” stała się prawdziwą skarbnicą wiedzy i kopalnią inspiracji nie tylko dla młodych pokoleń szykujących się do wejścia na rynek pracy w Wielkopolsce Wschodniej, ale również dla pracodawców w regionie i osób poszukujących swojej zawodowej drogi w dobie transformacji energetycznej.
Praca jutra
O sukcesie konferencji zadecydował między innymi bogaty program wystąpień i tematyka paneli dyskusyjnych. W rozmowie o pracy jutra wzięli udział: Anna Stradomska ze SmartHR, Dawid Dziadkowiec z Karierowo, Katarzyna Mierzejewska z HR Hints i Agnieszka Gołdyn, doradczyni zawodowa i pośredniczka pracy w projekcie „Droga do zatrudnienia po węglu”.
Młodzi w grze
O młodych Wielkopolanach na rynku pracy opowiedział podczas swojej prelekcji Ryszard Zaczyński, zastępca dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu. O tym, jak pokolenia mogą wziąć los w swoje własne ręce rozmawiali: Lidia Karska z Lilifun, Hubert Kaczkowski z Dronizone – uczestnicy projektu „Drogi do zatrudnienia po węglu”, a także Doris Maklewska z DorisInSocialMedia, Angelika Drzewiecka oraz Sebastian Bednarek z Outletu Diamencik. O tym, jak można wyjść z inicjatywą i realizować innowacyjne pomysły mówili: Martyna Krzewińska i Andrzej Piguła, finaliści konkursu „Postaw na biznes”.
Perspektywy dla regionu
Uczestnicy wydarzenia mogli też dowiedzieć się, jak „Droga do zatrudnienia po węglu” wspiera lokalnych przedsiębiorców i mieszkańców regionu, jak odnaleźć się po erze węgla, czego poszukują młodzi Wielkopolanie na rynku pracy, jak przejąć stery i osiągnąć sukces w prowadzeniu własnej firmy.
Zrozumieć klienta przyszłości
Zwieńczeniem konferencji była bardzo ciekawa rozmowa Patryka Czerniejewskiego z gościnią specjalną, Dorotą Wellman o tym, jak zmieniają się preferencje zakupowe Polaków, jak można pokonać przepaść międzypokoleniowych różnice i budować most porozumienia, który pozwoli lepiej odnaleźć się przedsiębiorcom na dynamicznie zmieniającym się rynku.