Budujemy na solidnych fundamentach – 35 lat DGA

Radosnych Świąt Wielkanocnych!

Inkubator Wielkich Jutra – trwają prace nad 11 innowacjami społecznymi

NOWA ENERGIA W BIZNESIE z frekwencyjnym sukcesem

Ponad 100 mln zł na 35-lecie

Wesołych Świąt

Na zdjęciu stoi prezes zarządu DGA S.A. dr Andrzej Głowacki w garniturze, a w tle znajdują się duże białe donice z roślinami na błyszczącej posadzce

Budujemy na solidnych fundamentach – 35 lat DGA

25 kwietnia, 2025

Lata 1990-2025 w Polsce obfitowały w polityczne emocje, rewolucję gospodarczą, wzloty i upadki wielu firm. Dokładnie 22 stycznia 1990 r. rozpoczęła się historia DGA S.A. – wówczas małej, doradczej firmy. Tegoroczne obchody 35-lecia DGA skłaniają do refleksji o czynnikach, które wciąż mają kluczowy wpływ na jej rozwój.

Ostatnie 35 lat upłynęło w Polsce nie tylko pod znakiem głośnych upadłości, m.in. AmberGold czy Bomi, ale również spektakularnych sukcesów, np. CD Projekt oraz Dino. Setki tysięcy małych i średnich graczy poszukiwało możliwości wzrostu na konkurencyjnym rynku. Statystycznie ich żywot nie był zbyt długi i wynosił ok. 6 lat! Zmiana, kryzys, kultura firmy to moim zdaniem trzy pojęcia towarzyszące nam przez minione lata, które przekuliśmy w skuteczną strategię rozwoju.

Na zdjęciu po lewej stronie znajduje się wiceprezes zarządu DGA S.A., Anna Szymańska w białym żakiecie z pomarańczowym neseserem oraz prezes zarządu DGA S.A., Andrzej Głowacki w niebieskim garniturze i czerwonym krawacie - po prawej stronie.

Zmiana

Od maszyny, do pisania do AI. W pierwszych latach nasz zespół funkcjonował w formule spółki cywilnej, następnie jednoosobowej działalności gospodarczej, a już od 1996 r. – spółki akcyjnej, od 2004 r. notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Pierwsze nasze usługi były adresowane do przedsiębiorców, którzy w latach 90. startowali w biznesie. Potem były prywatyzacje, wdrażanie systemów ISO, restrukturyzacje bankowe, wspieranie firm przed wejściem Polski do Unii Europejskiej. Obecnie angażujemy się w zarządzanie projektami, akceleratory i innowacje społeczne.
Zmiany: formuły prawnej, liczby zatrudnionych, siedzib, oferowanych usług towarzyszyły nam przez całe 35 lat! Dotrzymanie im kroku stało się możliwe dzięki ustawicznemu zdobywaniu nowej wiedzy i ciągłemu poszerzaniu kompetencji przez konsultantów DGA. Nauczyliśmy się też iść z duchem czasu i spełniać rosnące oczekiwania rynku.

Kryzys

Będąc absolwentami Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, z piątkami z ekonomii politycznej socjalizmu, nie znaliśmy takich pojęć jak kryzys, upadłość czy recesje. Współpracując w latach 90-tych z przedsiębiorstwami, dość szybko poznaliśmy ich znaczenie i próbowaliśmy doradzać, jak reagować w takich sytuacjach. Nie ominęły one także DGA. Były to zarówno lata z poniesionymi stratami, odejścia zespołów pracowników i nieudane projekty informatyczne. Wyciągnęliśmy z nich jednak konstruktywne wnioski, które pomogły nam osiągać jeszcze więcej sukcesów. Wśród nich należy wymienić, m.in. duże zrealizowane stoczniowe projekty i szkolenia dla 5 000 firm z branży turystycznej oraz restrukturyzację polskiej energetyki! Nasze liczne inwestycje kapitałowe także okazały się udane. Zawarte w 2024 r. umowy przekraczają wartość 100 mln zł i stanowią dobry prognostyk przyszłych przychodów oraz zysków dla DGA. Nasz optymizm wspiera przekonanie, że doświadczeni menedżerowie DGA wykorzystają swoją wiedzę w sprawnym zarządzaniu.

Na zdjęciu znajdują się trzy uśmiechnięte pracownice DGA S.A. w eleganckich strojach. Uśmiechnięte, rozmawiają przy stole.  W tle widać rośliny podwieszone przy betonowej ścianie.

Kultura firmy

W każdym rynkowym przedsiębiorstwie kluczową rolę odgrywają pracownicy, ich aspiracje, identyfikacja z celami firmy, odpowiedzialność za powierzone zadania. Takie postawy są następstwem nie tylko satysfakcjonujących warunków pracy, lecz także atmosfery współpracy, poczucia sprawczości i pasji przy realizacji kolejnych projektów. Myślę, że kultura DGA wyrażająca się autentycznym wzajemnym szacunkiem do siebie Zarządu, Pracowników, Podwykonawców jest naszym potężnym atutem i istotną przesłanką naszej długotrwałej obecności na rynku. Kultura szacunku w DGA to otwartość, uczciwość i przede wszystkim fundament przy budowaniu relacji opartych na wzajemnej życzliwości. Doświadczenie, zebrane w ciągu 35 lat, znajduje odzwierciedlenie w komunikacie naszych wartości:


Ludzie | Biznes | Innowacje

Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że nasze działania i postawa na co dzień stanowią dobitne potwierdzenie tej dewizy.
W kolejnych artykułach o innowacjach, zmianie pokoleniowej, nowych wyzwaniach, sztucznej inteligencji. Zapraszam!